۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۵۵

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان:

نگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان در قزوین سیاسی است

نگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان در قزوین سیاسی است

قزوین -نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه‌ها در حوزه مدیریت زنان و آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین اغلب سیاسی است و از تمام ظرفیت نخبگانی استان استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر فاطمه محمدبیگی پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: اگر از دیدگاه رهبر انقلاب به موضوع زن و خانواده نگاه کنیم، خانواده محور قانون گذاری، پیشرفت و محور همه فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های بسیار زیادی در حوزه زن و خانواده در استان قزوین انجام شده که اگر بخواهیم جمع بندی کنیم عمده فعالیت‌ها در حوزه رفع مشکلات معیشتی، توانمندسازی اقتصادی، اشتغال زایی و کنش گری فعال زنان در اجتماع و همینطور مدیریت و فعالیت‌های اجتماعی بانوان بود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه این مسائل لازم و ضروری است، ادامه داد: اما آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که برنامه‌ریزی در حوزه زنان و خانواده باید چند وجهی باشد و برای همه ابعاد باید در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: بحث استحکام خانواده به عنوان سلول اصلی و کنشگر جامعه بسیار برای ما مهم است و علاوه بر مسائل یاد شده اولویت‌های بسیار ویژه‌ای را در مسائل مهمی همچون کاهش طلاق، افزایش سن ازدواج، عدم تمایل به فرزندآوری، رشد آسیب‌های اجتماعی، کاهش توجه به ارزش‌های دینی و فرهنگی، نیاز به بازیابی هویت اصلی دختران به عنوان مادران آینه، فرهنگ‌سازی و تقویت تعاملات اخلاقی مقابله مؤثر با جنگ نرم دشمنان، رفع موانع و زدودن چالش‌های تحکیم خانواده، مبارزه با اشرافیت و گرامیداشت یاد الگوهای زنان نخبه در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل مهمی است که باید بیان شده و به آن پرداخته شود.

محمدبیگی عنوان کرد: یک مشکل ما در استان این است که نگاه‌ها در حوزه مدیریت زنان و آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین اغلب سیاسی است و از تمام ظرفیت نخبگانی استان استفاده نشده است

وی تصریح کرد: بسیاری از زنان توانمند قزوینی در حوزه‌های کشوری مورد استفاده قرار می‌گیرند اما در استان کمتر کسی به سراغ آنها می‌‎رود و بسیاری از گزارش‌های امروز برای اولین بار بود که شنیده می‌شد و حتی کسی با ما پیش از این مشورت هم نکرده است.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانوان انقلابی و مؤمن استان قزوین در حوزه زنان و خانواده به جلسات دعوت نمی‌شوند، گفت:

در عمده جلسات حوزه سیاستگذاری بانوان زنان نخبه دارای سمن‌های حوزه زن و خانواده دعوت نمی‌شوند و دود این نگاه‌های یک سویه و یکطرفه به چشم مردم می‌رود.

وی اظهار کرد: تعداد زیادی بانوی کنشگر و فعال اجتماعی داریم که اغلب در جلسات یک سویه دعوت شده‌اند و امروز می‌بینیم که دغدغه‌های مشترک داریم اما نگاه‌ها متفاوت است و نیازمند یک وحدت رویه هستیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید برای حل مشکلات بانوان در کنار هم جمع شویم و بدانیم که مردم بیشترین آسیب را از نگاه‌های سیاسی می‌بینند.

محمدبیگی بیان کرد: وضعیت جمعیت در استان نیز در شرایط خوبی نیست و هشتمین استان دارای سالمند زیاد در کشور هستیم و همین امر باعث بالارفتن تلفات در کرونا شد.

وی در پایان یادآور شد: تعداد فرزندان در استان نیز حدود ۱.۶ دهم به ازای هر خانواده است و اگر برنامه ریزی ویژه‌ای در استان برای فرزندآوری دیده نشود مراکز کشاورزی و صنعتی در استان باید در اینده ای نزدیک تعطیل شوند.

کد خبر 5116521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha